Μαντάμ Σουσού (ζεις, εσύ μας οδηγείς)

Τι βλέπουν τα αθώα, υπέροχα ματάκια μου;
Τετραψήφιες τιμές σε κοσμηματοπωλείο της Βουκουρεστίου: 7295, 4560, και πάει λέγοντας.
Σμαράγδια και ρουμπίνια. Ζαφείρια και λευκόχρυσοι. Αν τα δεις όλα μαζί, θα τυφλωθείς. Ποιά Λάμψη του Φώσκολου, εδώ να δεις αστραπόβροντο χλιδής.
Κάτι από όλα αυτά, σίγουρα θα ταιριάζει με το καινούργιο μου παλτό Balenciaga χωρίς γούνα (είμαι κατά της γούνας), τις κροκό μπότες μου Dior by John Galiano και φυσικά τη φούστα Lanvin, που είναι ό,τι ήταν τα σακάκια Chanel πέρσι (ή πρόπερσι, δεν θυμάμαι). Η τσάντα μου Louis Vuitton θα είναι γεμάτη με το νέο μου κινητό (με κάμερα, mms, internet και μηχανή του καπουτσίνο), όλο το σετάκι αντιρυτιδικών κρεμών του Yves Saint Laurent και την ατζέντα με τα τηλέφωνά μου από δέρμα φιδιού που αρνήθηκε να χορέψει στον ρυθμό του φακίρη και τιμωρήθηκε πάραυτα.
Τι ζωή κι αυτή. Να θες 9.500 ευρώ για να ντυθείς της προκοπής τη σήμερον ημέρα.
Αλλά που να καταλάβεις εσύ Παναγιωτάκη μου. Δεν έχετε στον Μπίθουλα Oscar de la Renta, Sonia Rykiel, Valentino, Prada, Cavalli. Εσύ ξέρεις μόνο την Καβάλα (άντε και το καβάλα παν’ στην εκκλησιά). Δεν αντέχω άλλη ταλαιπωρία. Πόνεσαν τα ποδαράκια μου Κολωνάκι – Κηφισιά για να βρω ένα παλτό της προκοπής. Με χτύπησαν τα Tod’s. Αλλά τι στα λέω εσένα….
Βρε Παναγιωτάκη. Ποτέ θα σταματήσεις να εκπλήσσεσαι με τα τετραψήφια νούμερα. Όχι, δεν είναι το ΑΕΠ της χώρας μας. Ούτε κιλά παϊδάκια. Ευρώ είναι χρυσέ μου. Κι εσύ κάτσε και μέτρα τα δικά σου, να δεις αν μπορείς να πάρεις καπνό, δώρο για τη φίλη σου που γιορτάζει, πριν σου έρθει κανάς λογαριασμός και αρχίζεις να επικαλείσαι εξωτικές ασθένειες που δυσχεραίνουν την αποπληρωμή του.
Κάπου θα έστριψες λάθος Παναγιωτάκη. Γιατί υπάρχει αυτός ο κόσμος. Ο τετραψήφιος εφάπαξ – τα χαμόγελα που βλέπεις κι αναρωτιέσαι αν ήταν δώρο του πλαστικού τους χειρούργου στις τρεις λιποαναρροφήσεις. Είμαστε όλοι φίλοι εμείς οι εφοπλιστές. Μαύρη ζωή που κάνουμε εμείς οι μαύροι επιχειρηματίες. Κι επειδή είναι τόσο μαύρη, θέλουμε να τη μοιραστούμε με τους φίλους μας τους αναγνώστες, τους συνανθρώπους μας. Δεν αρκεί που πρέπει να είσαι φράπα, με βλεφαρίδα κάγκελο, κορμί λαμπάδα, πουτάνα στο κρεβάτι, κυρία στο σαλόνι, Μαμαλάκης στην κουζίνα, θέλεις και καμιά 10αριά χιλιάρικα να ντυθείς. Mon Dieu δηλαδής!
Τι είπες Παναγιωτάκη; Πήγες βόλτα και έπεσες πάνω σε τετραψήφιο νούμερο; Και τι έγινε;

Γουρλώνω τα μάτια. Λέω του Νίκου: είμαστε σοβαροί; Σε ποιό πλανήτη ζούμε;
Κι ακούγεται η φωνή της λογικής, με τη μορφή μιας κυρίας γύρω στα 60, με γυαλί πρεσβυωπίας που τη βοηθά να βλέπει καθαρά τις τιμές και πιθανώς να μετρά τα λεφτά της για να δει αν μπορεί να πάρει έστω μία από τις γυαλιστερές πετρούλες της βιτρίνας: Τι λες; Είναι ζαφείρια!

Με αυτή την αποστομωτική απάντηση, μου λύθηκαν οι απορίες. Είναι ζαφείρια. Κι άρα η τιμή 7295 είναι ρεαλιστική.
Κι εκείνη τι την νοιάζει που εγώ απορώ;
Μήπως είναι η γυναίκα του κοσμηματοπώλη και της χαλάμε τις δουλειές;

Μήπως;
Μήπως η κυρία είχε δίκιο; Είναι ζαφείρια. Τι περίμενα;

Τίποτα δεν περίμενα. Μόνο το μετρό στην αποβάθρα. Διαδρομή Σύνταγμα-Μπίθουλας.

Βιβλιογραφία: Harper’s Bazaar, ένθετο Καθημερινής της Κυριακής, σελίδα 56 κ.εξ.

6 σκέψεις σχετικά με το “Μαντάμ Σουσού (ζεις, εσύ μας οδηγείς)”

  1. Μα – χτυπάνε τα Tod’s??? Ήμαρτον, πού έχει καταντήσει πλέον η κοινωνία μας…

    Τρέχω για ολίγα βαζάκια La Prairie προτού οι ρυτίδες της απορίας γίνουν μόνιμες στο μέτωπό μου. Δεν είναι να μαθαίνεις νέα πια, όλα είναι absolutely shocking!

  2. Με παίρνει τηλέφωνο πέρισι μία φίλη μου την ημέρα της γιορτής μου. Πιτσιρίκα, fashion victim μέχρι το κόκκαλο, αλλά καλόγουστο παιδί, της το παραδέχομαι.

    «Αχ, αχ, αχ, σου πήρα κάτι πολύ όμορφο! Ήθελα να το πάρω για μένα σου λέω…«

    Την έτρωγε ο κ@λος της, φαινότανε.

    «Άντε πες μου, τί είναι…«
    «Αχ, αχ, αχ, σου πήρα… σου πήρα… σου πήρα… ένα Med!«
    «Άαααα… σ’ ευχαριστώ πάρα πολύ πουλάκι μου, αλήθεια«.

    Κενό. Μάλλον περιμένει να της πω κάτι. Και τί να της πω που δεν το ξέρω αυτό το Med τώρα…

    Ευτυχώς με βγάζει επι τόπου από τη δύσκολη θέση.

    «Μωρή!!!«
    «Έλα…«
    «Δεν ξέρεις τί είναι τα Med, έτσι;«, θα ορκιζόμουν ότι της βγαίνανε καπνοί από τ’ αυτιά εκείνη την ώρα.
    «Πώς δεν ξέρω παιδάκι μου, ρούχο δεν είναι;«, δεν έχανα και τίποτα να δοκιμάσω.
    «Βρακί είναι μωρή, βρακί!«

    (ε, και δεν το έλεγες τόση ώρα; αν ήταν να σου έλεγα να μου έπαιρνες κι άλλα τέσσερα-πέντε…)

  3. Μα καλά, τα ζαφείρια είναι so last year… Σίγουρα τα είδες καλά??

    (oh dear…)

    Aλλά, να πω κάτι? Αν ένας καφές στο κέντρο έχεο 5Εuro, ε, να μην έχει το ζαφειρικό 7500??? Ε????

  4. Τώρα εγώ τί να πω εδώ που είμαι που κάνουμε το παράλογο shopping modus vivendi και τα τετραψήφια νούμερα πετσετάκια; Με παίρνει; Όχι, δε με παίρνει…

  5. Χτυπημα απο Tod’s δεν εχω νιωσει, να την πω την αήθεια μου, απο PRADA ομως αλλο πραγμα.. 😉
    Πολυ γελασα με το ποστ σου! Οντως ετσι ειναι.. Και το θεμα ειναι οτι το ακολουθουμε το ρευμα, τουλαχιστον εγω (αμετανοητο fashion victim).. Και καθομαι λοιπον και ανατρεχω την περιοδο που πηγαινα σχολειο,που και τοτε ψωνιζε ο κοσμος αλλα αυτο το σημερινο δεν υπηρχε. Και για να μην κρινω απο εμενα που ημουν μικρη τοτε, θυμαμαι ομως την ξαδερφη μου που καμια σχεση με αυτα που ξοδευω εγω τωρα. Σε φρενηρεις ρυθμους η αυξηση των τιμων και της καταναλωσης. Και δεν γκρινιαζω τωρα γιατι βρισκουν και τα κανουν. Ακολουθουν τον νομο της προσφορας και της ζητησης, οπως εμαθα στο Α ετος του πανεπιστημιου. Μου παιρνει η μαμα μου μια Luis Vuitton δωρο για το πτυχιο μου και δινει 820 ευρο! Τσαντα που πριν απο 5 χρονια κοστιζε (σε δραχμες τοτε) 150,000 δηλαδη 440 ευρω. Καλο ε? Καταληγω και λεω οτι ναι ειναι υπερβολικο το ποσο των €7295 αλλα τουλαχιστον παιρνεις πολυτιμους λιθους. Την φουστα την LANVIN που την παιρνεις €2200 και θα την βαλεις 3 φορες κατα μεσο ορο τον χειμωνα, τι να την κανεις μετα που δεν θα ειναι και της μοδας????

Σχολιάστε

