Αναμνήσεις

memento

«Αχ, πόσο όμορφη ήσουνα στα νειάτα σου γιαγιάκα!»
«Είδες; Ίδια μ’ εσένα ήμουνα, τη δροσιά σου είχα Αϊσέ… Να μην πω και καλύτερη, σάμπως είχαμε ‘μεις τότε τις κρέμες και τα σιρόπια που πασαλείβεστε σήμερα; Κύττα να δεις «φυσική» ομορφια! Αχ, πού’ναι τα χρόνια, τα ωραία χρόνια!»
«Ααα – τι ωραία παρέα, τι κέφι, καλέ πού είστε εδώ; Στη Βηρυτό;»
«Καλά, δε βλέπεις; Ποιά Βηρυτό μου τσαμπουνάς; Στο Ντουμπάι είμαστε, οικογενειακώς, η Βηρυτός είχε γίνει σκόνη, πάπαλα το εξοχικό… Καταραμένοι Οβριοί!»
«Ηρέμησε γιαγιά, θα σε πιάσει το άσθμα σου – κι αυτή η λεπτή δίπλα σου, ποιά είναι;»
«Μωρή στραβωμάρα, ούτε τη μάνα σου δεν αναγνωρίζεις πια; Τσίμπλες έχουν τα μάτια σου; Δε βλέπεις το βυζί, σ’κωμένο απ’ τα δεκατρία της, κόλαζε ως και τον τρισκατάρατο τον παππού σου, που να καίγεται στην Κόλαση χίλια χρόνια ο μπάσταρδος…»
«Γιαγιά!!»
«Μπα; Κοκκίνησες; Πες μας ότι έχεις αντίθετη άποψη τώρα! Γάιδαρος με περικεφαλαία ήτανε ο σιχτιρισμένος, αμ’τι;»
«Ηρέμησε! ‘Ντάξει, τα ξέρω, τα ξέρω..»
«Ξεράδια! Την τύφλα σου ξέρεις! Με σύγχυσες, τα κατάφερες, αυτό ήθελες;»
«Έλα καλέ γιαγιάκα… πές μου, πές μου για το Ντουμπάι! Αυτή η κακιασμένη κοντούλα στ’ αριστερά σου, η θεία Σάρμα είναι, ε; δεν είναι;;»
«Εσύ παιδάκι μου είσαι ντιπ στραβή! Καλέ ποιά Σάρμα, η Σάρμα ήτανε στην κούνια ακόμα τότε. Την είχαμε αφήσει πίσω, στη Σουλεϊμανίγια… δε θα’χε χρονίσει ακόμα. Η Εσμέ είναι καλέ, η καλή μου η Εσμέ, δε βλέπεις τι γλυκά που χαμογελά; Μακάρι να’χαν οι κόρες μου τη χάρη της…»
«Ώπα γιαγιάκα, βγαίνουν οι προτιμήσεις τώρα; Καλύτερη η δούλα απ’ τις κόρες σου;»
«Ο Θεός είναι μεγάλος κορίτσι μου… Εμείς γεννηθήκαμε σε σώμα γυναίκας, μόνο η ψυχή μας είναι δικιά μας… Αυτή μονάχα ορίζουμε! Μα το σώμα μας, φυλακή-ξεφυλακή, μάθαμε να το δουλεύουμε όπως η ψυχή μας έταζε…»
«Τι μου τσαμπουνάς τώρα πάλι; Άρχισες τα φιλοσοφικά μωρέ γιαγιά; Δεν τα’παμε ξανά και ξανά; Έλα, ‘σύχασε και πες μου αυτή με τη τσάντα στα χέρια ποιά είναι, δεν την αναγνωρίζω.»
«Κακοχρονονάχει άμα ζει ακόμα, να βασανίζεται σαν κουτσή καμήλα σε γοργό καραβάνι, μέγας είσαι Κύριε, σκουλήκια στο κορμ -»
«Έλαααα! Τι σ’ έπιασε πάλι; Ποιά είν’ αυτή επιτέλους;»
«Αυτή; Αυτή;;; ΑΥΤΗ;;; Ο Αχμέτ είναι αυτή
«Ο Αχμέτ; Ποιός Αχμέτ καλέ; Εκείνος που κάηκε – »
«-που κάηκε η ψωλή του, κακοχρονονάχει, διαόλου σπόρος, σατανάς – αχ, Θεέ μου τι έφταιξα..»
«Μα πώς; Πώς; Τι δουλειά έχει ένας Αχμέτ στη συντροφιά σας;»
«…»
«Μίλα γιαγιάκα μου, θες η εγγόνα σου να βρει μπροστά της τίποτα τέτοιο και να μη ξέρει τι να κάμει;»
«Ο σχωρεμένος… ο παππούς σου ντε… μετά που γεννήθηκε η Σάρμα έπιασε και σορόπιαζε με το γιό του οδηγού.. Όμορφος ήτανε ο Αχμέτ, δε λέω, ο διάβολος τον έκανε όμορφο… Και τον είχε σπιτώσει, σα γυναίκα τον είχε, μαζί μας έμενε… Παρεκτός τα βράδυα…»
«…»
«Μέχρι που τον έκαψα…»
«Γιαγιά!! Τι μολογάς; Εσύ του την έκανες τη δουλειά; Ζήλεια γυναίκας λοιπόν τον έφαγε τον καψερό;;»
«Οργή μάνας μωρή – μη λες ανοησίες λοιπόν! Χέστηκα εγώ αν ο κωλόγερος τα γύρισε και γύρευε αγοράκια… εμένα μου’φτανε η Εσμέ μου… μα ο διαολεμένος ο Αχμέτ το’παιζε δίπορτο… την είχε ξεκωλιάσει τη μάνα σου μωρή! Μες στο ίδιο μου το σπίτι! Τους τσάκωσα καταμεσήμερο… μαύρο της τον έκανα της ξεπαρταλιασμένης… Μα και το σίχαμα δε μου γλύτωσε… Φωτιά, φωτιά απ’ το μαγγάλι — »
«Ιιιιιιι!!!!»
«Σκαζμός! Έτσι του ‘πρεπε του χαμούρη. Μοναχά δεν πρόκαμα να του χώσω το αναμμένο δαυλί στη κωλότρυπα… Να στερηθεί παντοτινά όλες τις δροσιές του Θεού…»
«…»
«…»
«Πόσο όμορφα περνάγατε στα νειάτα σου γιαγιάκα μου!»

Δημοσιεύθηκε από

nootropia

Better shine than reflect.

3 σκέψεις σχετικά με το “Αναμνήσεις”

  1. Πριν από 100 χρόνια οι Ελληνίδες φορούσαν «τσεμπέρι». Ακόμα το φοράνε στα χωριά.
    Τρομάζεις αναλογιζόμενος πόσο κοντά είμαστε σε αυτή την κοινωνία … και ταυτόχρονα πόσο μακριά!

Σχολιάστε

